Doorgaan naar hoofdcontent

Het genereren van de cash flow, deel 1

In mijn welkomstblog had ik het over het genereren van de cash flow. Deze keer daarover meer.

Tijdens mijn reis door de UK werkte ik gedurende twee jaar aan een Engelstalig E-book en een serie (zelfhulp)werkboeken. Het principe dat ik uitlichtte geldt voor alle vlakken in je leven en niet alleen voor jouw financiële situatie.

Dat principe zorgde ervoor dat ik twee jaar lang kon doen wat ik het liefste wilde- en vandaag doe ik dat nog. Het stelde me in staat om de juiste mensen aan te treffen en op de juiste tijd en plaats aanwezig te zijn om vooruit te komen, dichter naar mijn doelen.


Waarom tips en tricks niet altijd werken

Op dat moment was een groot deel van mijn wens dat ik kon blijven reizen. Onder andere leerde ik om op creatieve wijze om te gaan met financiën en in het voorzien van mijn onderhoud.
Meer hierover lees je in het blog Voor een kwartje de wereld rond!

Maar deze tips alleen zijn niet altijd voldoende. Natuurlijk kunnen ze je op weg helpen. Maar zelfs als je weet hoe iets moet, ziet bij anderen dat het werkt, dan nog kun je merken dat het voor jou, met exact dezelfde handelingen, niet hetzelfde resultaat oplevert.

Omgekeerd handel jij misschien wel op een manier waarvan iedereen zegt dat het je zó nooit lukken gaat. En toch krijg jíj er dingen mee voor elkaar, bouw jij door en boek je daverend succes. Het zit dus niet alleen in de maniertjes.

Maar wat dan wel?
Het antwoord op die vraag gaat dieper dan ‘de 5 beste adviezen’ en ‘do’s en don’t’ opsommingen.


De motor en de rem
Laten we terug gaan naar de cash flow.
Stel, we willen een bepaald bedrag op onze rekening. Hier zit een motivatie achter. Gaat het ons om een enkel blinkend cijfertje, om sociale status of om hetgeen wat we kunnen met dat bedrag?

Zijn we bang dat we het niet redden als er niet een zekere buffer bij elkaar is gespaard? Of is er een hoger doel, dat wij ons persoonlijk gesteld hebben?

Dit zijn factoren die van invloed zijn op het al dan niet behalen van dat saldo. Want als het saldo op zichzelf niet de onderliggende motivatie is, krijgen we misschien wel wat we willen, zij het in een andere vorm. En wachten we mogelijk op het vervullen van onze wens tot het bedrag dat nooit komt op onze rekening staat, terwijl er allang een kortere weg voor ons is uitgelegd.

Het is dus noodzakelijk om helder te krijgen wat het is dat we echt willen. Deze motivatie is als het ware de motor achter jouw verlangen. Hoe sterker jij iets wilt en hoe scherper jouw doelstelling, hoe krachtiger ook de motor gaat brommen!

Anderzijds zijn er factoren die de motor afremmen. Dit zijn bijvoorbeeld twijfel, gebrek aan zelfvertrouwen, gebrek aan vertrouwen in het algemeen of omdat er nog blokkades uit het verleden aanwezig zijn.

Niet altijd komen deze remmende motivaties vanuit jezelf. Als jij je hele leven al hoort van je omgeving dat je niets kan, op school voor bepaalde vakken alleen maar onvoldoendes haalde zodat je dat ging geloven, heeft dit waarschijnlijk invloed op jouw zelfbeeld hoewel het niet de realiteit hoeft te zijn. Wanneer je zuiver afgaat op wat jouw passie is, zou het zelfs wel eens heel goed kunnen zijn dat je daarin uitblinkt!
Maar eerst moet die voet van het rempedaal af, door alle blokkades uit de weg te ruimen. Zo maak je de weg vrij naar het behalen van jouw doelen.

Volgende week
Het goede nieuws is dat wanneer jij je écht bewust gaat worden van de interne processen achter jouw persoonlijke motor- en remmechanismen, jij er zelf ook steeds meer controle over krijgt. Dan is het niet meer het lot, of geluk, of schommelingen op de markt die bepalen of iets slaagt of niet, maar gaat het gewoon lukken!

Dat is de basis voor het genereren van de cash flow. Dan kan het gaan stromen. De komende tijd gaan we alle aspecten die hierbij komen kijken één voor één verkennen.

Volgende week dus verder!
Voor nu een goede week gewenst en keep up the good work!;)
Geef je op voor de mailinglist om op de hoogte te blijven.

Slán go foill agus beannachtaí mór!
(Tot gauw en grote dingen toegewenst.)

Linda l Gouden verdientips~ Blog, inspiratie en coaching
Klik door naar deel 2!


Reacties

Contactformulier

Naam

E-mail *

Bericht *

Populaire posts van deze blog

Snelle verdientips en trucs op Euroclix! Veel mensen die een blog schrijven over geld verdienen, verdienen daar zelf uiteindelijk het meeste aan. Dat is het doel van hun schrijven namelijk. Ik geloof in een win-winsituatie. Als je deze blogs al langer leest en op zoek bent naar manieren om extra geld te verdienen, doe je dat vaak niet zomaar. Je hebt ongetwijfeld eerder het web afgestruind, waarschijnlijk meermalig, op zoek naar die gouden formule onthuld. Je bent daarbij ook voorbij gekomen aan het begrip Euroclix.  Euroclix is een website waar je clix kan verdienen voor een aantal taken, zoals bijvoorbeeld het invullen van enquetes, e-mails aanklikken (zo’n 2 á 3 gemiddeld per dag) en je kan geld terugkrijgen over aankopen die je via de website doet. Deze punten (clix) kan je dan weer omzetten in geld en op jouw bankrekening laten uitbetalen. Je kan je punten ook doneren voor het goede doel! Op deze manier kan je dus een bijdrage leveren aan een betere werel...

7 handigheden: Van hobby naar profitable!

Er is in de blogwereld genoeg geschreven over het definiëren van jouw niche, het vinden van je doelgroep en effectieve marketing. Ik hoop in dit blog een aanvulling te geven waardoor het je dit keer wél gaat lukken!;) Bovendien helpen deze handigheden jou om tijdens het proces vol te houden en je niet vroegtijdig uit het veld te laten slaan. 1. Begin met wat je leuk vind. Zeker als je creatief bent, kan het heel goed zijn dat jij all-round bent. Bedenk één ding waar je het liefste mee aan de slag gaat. Doe een persoonlijke brainstormsessie en maak een keuze. De rest op het sheet bewaar je voor later. Houdt het speels. Creativiteit gaat niet om jezelf te zeer in te perken. Volg elke impuls waar jíj plezier aan beleeft. Op die manier lukt het jou eenvoudiger om je enthousiasme ook op je lezers over te brengen. Waar jij blij van wordt en wat jij wilt vertellen aan de wereld, is waarschijnlijk   jouw unieke stem die naar buiten gebracht wil worden. Volg je bliss ,...

Het genereren van de cash flow, deel 3

Het genereren van de cash flow, deel 3 In mijn welkomstblog schreef ik over het genereren van de cash flow. Deze serie gaat daar dieper op in. Per keer zullen er een aantal aspecten worden behandeld. Vandaag, het loslaten van de mainstream! Wat is succes en de schaduwzijde van ‘vals’ succes. Eerst deel 2 lezen? Dat kan hier! Ik weet dat sommigen van jullie staan te trappelen om verder te gaan met snelle tips en tricks om vooruit te komen. Loslaten valt daar niet onder. Dat hoort bij stilstaan. Toch had ik vandaag de ingeving om te willen stilstaan bij het loslaten. Influencer of slachtoffer van de beïnvloeding Social media. We maken er allemaal gebruik van bij het bloggen. Door bekendheid te geven aan ons blog schrijven we ten minste niet voor een halve kip en een vossenstaart. We trekken klandizie naar ons bedrijf. Of we vergaren nóg meer volgers. We komen daardoor in aanraking met anderen uit dezelfde branche, de ‘ervaringsdeskundigen’. Het is een gelijkwaardige ...