Er is in de blogwereld genoeg geschreven over het definiëren van jouw niche, het vinden van je doelgroep en effectieve marketing.
Ik hoop in dit blog een aanvulling te geven waardoor het je dit keer wél gaat lukken!;) Bovendien helpen deze handigheden jou om tijdens het proces vol te houden en je niet vroegtijdig uit het veld te laten slaan.
1.
Begin met wat je leuk vind. Zeker als je creatief bent, kan het heel goed zijn dat jij all-round bent. Bedenk één ding waar je het liefste mee aan de slag gaat. Doe een persoonlijke brainstormsessie en maak een keuze. De rest op het sheet bewaar je voor later.
Houdt het speels. Creativiteit gaat niet om jezelf te zeer in te perken. Volg elke impuls waar jíj plezier aan beleeft. Op die manier lukt het jou eenvoudiger om je enthousiasme ook op je lezers over te brengen.
Waar jij blij van wordt en wat jij wilt vertellen aan de wereld, is waarschijnlijk jouw unieke stem die naar buiten gebracht wil worden. Volg je bliss, faam en het begin van een inkomen volgen vanzelf op de juiste tijd.
2.
Gebruik software waar jij goed mee uit de voeten kan en experimenteer ermee tot in het oneindige. Beschik je over eigen foto’s? Of kan je digitaal tekenen. Prima begin! Maar voor een echt grandioos resultaat laat jij het hier niet bij.
Bewerk de foto in beeldsoftware. Voeg tekstvakken toe. Pas je letters aan met WordArt. De mogelijkheden zijn grenzeloos wanneer jij jouw kennis, vaardigheden en talenten combineert. Ga een kruisbestuiving van technieken aan. Zo kom jij tot een uniek eindproduct dat typisch jóu representeert!
Voor een voorbeeld, neem eens een kijkje op mijn vorige blog bovenaan de pagina.
Ik hoop in dit blog een aanvulling te geven waardoor het je dit keer wél gaat lukken!;) Bovendien helpen deze handigheden jou om tijdens het proces vol te houden en je niet vroegtijdig uit het veld te laten slaan.
1.
Begin met wat je leuk vind. Zeker als je creatief bent, kan het heel goed zijn dat jij all-round bent. Bedenk één ding waar je het liefste mee aan de slag gaat. Doe een persoonlijke brainstormsessie en maak een keuze. De rest op het sheet bewaar je voor later.
Houdt het speels. Creativiteit gaat niet om jezelf te zeer in te perken. Volg elke impuls waar jíj plezier aan beleeft. Op die manier lukt het jou eenvoudiger om je enthousiasme ook op je lezers over te brengen.
Waar jij blij van wordt en wat jij wilt vertellen aan de wereld, is waarschijnlijk jouw unieke stem die naar buiten gebracht wil worden. Volg je bliss, faam en het begin van een inkomen volgen vanzelf op de juiste tijd.
2.
Gebruik software waar jij goed mee uit de voeten kan en experimenteer ermee tot in het oneindige. Beschik je over eigen foto’s? Of kan je digitaal tekenen. Prima begin! Maar voor een echt grandioos resultaat laat jij het hier niet bij.
Bewerk de foto in beeldsoftware. Voeg tekstvakken toe. Pas je letters aan met WordArt. De mogelijkheden zijn grenzeloos wanneer jij jouw kennis, vaardigheden en talenten combineert. Ga een kruisbestuiving van technieken aan. Zo kom jij tot een uniek eindproduct dat typisch jóu representeert!
Voor een voorbeeld, neem eens een kijkje op mijn vorige blog bovenaan de pagina.
3.
Verruim je afzetmarkt door producten digitaal te houden. In plaats van handwerkproducten kant-en-klaar te verkopen kan je daarentegen het how-to te koop aanbieden. Dit bespaart jou een hoop stress rondom bezorgingen en de bijkomende extra verzendkosten waarvoor een klant op het laatste moment alsnog kan afhaken. Bovendien kunnen internationale zendingen nog wel eens flink vertraagd zijn of zelfs helemaal kwijt raken.
Hoe dan wel? Schrijf de handleiding uit. Precies, digitaal. Voeg benodigdheden toe op pápier en laat de klant op locatie ermee aan de slag gaan. Toegegeven, hierdoor mis je inderdaad inkomsten zoals bijvoorbeeld garen dat je eveneens leverde, maar je bespaart ook een hoop arbeidsuren met deze eenmalige inspanning. En via het world wide web connect je met een grenzeloos aantal potentiële afzetters.
4.
Geef boeken uit in eigen beheer en niet via een uitgever. Ontwerp jij breipatronen en wil je deze vastleggen in een e-book? Helemaal leuk! Maar ga geen boek schrijven dat maar bij één nationale uitgever online kan worden besteld. Daar mis je zóveel potentiële klanten mee.
Jouw patronen zijn waarschijnlijk universeel, dus ook prima geschikt voor de internationale markt. Met hier en daar een lapje Engelse tekst in plaats van de Nederlandse taal breidt jij in een handomdraai uit naar een wereldwijd publiek.
5.
Houdt vast aan een bepaald thema. Natuurlijk wil je jouw kunnen laten zien en je beste werk profileren! Maar je hoeft niet gelijk al jouw troefkaarten in één keer op tafel te leggen. ‘The best of’ kan in een later stadium altijd nog gepubliceerd worden.
Verruim je afzetmarkt door producten digitaal te houden. In plaats van handwerkproducten kant-en-klaar te verkopen kan je daarentegen het how-to te koop aanbieden. Dit bespaart jou een hoop stress rondom bezorgingen en de bijkomende extra verzendkosten waarvoor een klant op het laatste moment alsnog kan afhaken. Bovendien kunnen internationale zendingen nog wel eens flink vertraagd zijn of zelfs helemaal kwijt raken.
Hoe dan wel? Schrijf de handleiding uit. Precies, digitaal. Voeg benodigdheden toe op pápier en laat de klant op locatie ermee aan de slag gaan. Toegegeven, hierdoor mis je inderdaad inkomsten zoals bijvoorbeeld garen dat je eveneens leverde, maar je bespaart ook een hoop arbeidsuren met deze eenmalige inspanning. En via het world wide web connect je met een grenzeloos aantal potentiële afzetters.
4.
Geef boeken uit in eigen beheer en niet via een uitgever. Ontwerp jij breipatronen en wil je deze vastleggen in een e-book? Helemaal leuk! Maar ga geen boek schrijven dat maar bij één nationale uitgever online kan worden besteld. Daar mis je zóveel potentiële klanten mee.
Jouw patronen zijn waarschijnlijk universeel, dus ook prima geschikt voor de internationale markt. Met hier en daar een lapje Engelse tekst in plaats van de Nederlandse taal breidt jij in een handomdraai uit naar een wereldwijd publiek.
5.
Houdt vast aan een bepaald thema. Natuurlijk wil je jouw kunnen laten zien en je beste werk profileren! Maar je hoeft niet gelijk al jouw troefkaarten in één keer op tafel te leggen. ‘The best of’ kan in een later stadium altijd nog gepubliceerd worden.
Kies één onderwerp en werk dat verder uit. Ga voor je publicatie óf dat ene losse recept terug het creatieproces in. Op die manier blijf je interessant materiaal houden voor een later moment.
6.
Nu de basis is gelegd kan je op zoek naar cross-over producten. Een klant die leest, wil misschien ook een mooie bladwijzer (gehaakt, dan wel een rechtstreekse print-out versie van jouw shop). Improviseer erop los. Alle gerelateerde ideeën zijn in feite potentieel om jouw winkeltje mee aan te vullen.
7.
Tot slot nog, neem jouw eigen ik-je niet te serieus. Geef jezelf de ruimte om op zijn tijd flink te falen. Sta jezelf toe om af en toe een foutje te maken. Dat is NIET het einde van de wereld! Het helpt jou om open te blijven staan voor het groeiproces.
Het groeiproces dat jou op langere termijn in staat stelt om nóg beter te worden. Om door dat glazen plafonnetje heen te breken waar iedere beginner tegenaan knalt. De perfectionistische zelf-kritiek. Stap niet in die valkuil! Het zal je alleen blokkeren. Trust me.
Het proces is minstens zo belangrijk als het eindresultaat. Laat het dus gewoon gebeuren. Niet uit je hoofd, maar uit jouw hart en handen volgt de succesformule waar je op wacht.
Dit waren de tips en tricks voor vandaag. Ik hoop dat je je geïnspireerd voelt en wens je heel veel creativiteit en ontwerpplezier toe!
Heb jij jouw concept al klaarliggen in de digitale schappen? Deel jouw ervaringen en inspireer ook andere lezers! Welke tips waren voor jou het nuttigst?
Volg Gouden Verdientips op Pinterest of geef je op via het contactformulier voor de mailinglist.
6.
Nu de basis is gelegd kan je op zoek naar cross-over producten. Een klant die leest, wil misschien ook een mooie bladwijzer (gehaakt, dan wel een rechtstreekse print-out versie van jouw shop). Improviseer erop los. Alle gerelateerde ideeën zijn in feite potentieel om jouw winkeltje mee aan te vullen.
7.
Tot slot nog, neem jouw eigen ik-je niet te serieus. Geef jezelf de ruimte om op zijn tijd flink te falen. Sta jezelf toe om af en toe een foutje te maken. Dat is NIET het einde van de wereld! Het helpt jou om open te blijven staan voor het groeiproces.
Het groeiproces dat jou op langere termijn in staat stelt om nóg beter te worden. Om door dat glazen plafonnetje heen te breken waar iedere beginner tegenaan knalt. De perfectionistische zelf-kritiek. Stap niet in die valkuil! Het zal je alleen blokkeren. Trust me.
Het proces is minstens zo belangrijk als het eindresultaat. Laat het dus gewoon gebeuren. Niet uit je hoofd, maar uit jouw hart en handen volgt de succesformule waar je op wacht.
Dit waren de tips en tricks voor vandaag. Ik hoop dat je je geïnspireerd voelt en wens je heel veel creativiteit en ontwerpplezier toe!
Heb jij jouw concept al klaarliggen in de digitale schappen? Deel jouw ervaringen en inspireer ook andere lezers! Welke tips waren voor jou het nuttigst?
Volg Gouden Verdientips op Pinterest of geef je op via het contactformulier voor de mailinglist.
Reacties
Een reactie posten